Tuesday, April 24, 2007

AKU SEEKOR TIKUS@SYLVESTER

Nama aku Sylvester... aku seekor anak tikus....baru berusia beberapa minggu.... hari ini aku nak ceritaan berkenaan kemusnahan salasilah keluarga aku.... Tanggal 1 April 2007 merupakan tarikh bencana buat kami sekeluarga....(kira satu kampung le senang).... ini kerana syarikat kamal & kamal pest control sdn bhd telah telah dianugerahkan kontrak oleh pejabat dekan (pak andak suka main kat sana... dia cakap kat sana banyak kertas) utk membasmi tikus2 di fakulti sains. Tak sampai seminggu selepas tu. kami dihidangan dgn makanan berbentuk bijian yg berwarna biru..... sedap lak tu.... ia begitu sedap hingga menjadi rebutan tikus2 yg lain.... selepas dua hari kemudian .... timbul tanda2 malapetaka.... ibu kata mata dia semakin kabur.. dan sendi2 terasa sakit.... ibu juga tidak dpt berjalan dgn betul... tak ku sangka rupa rupanya hidangan yg lazat itu rupanya racun tikus..... Sial kau kamal & kamal...... kau racun mak aku......... ibu mati hari itu juga....


Gambar bangkai ibu.. tak sempat aku kebumi dah kena buang dlm tong sampah.... (dgn nada kecewa)

Baru aku teringat yg aku juga ader menjamah makan lazat itu.... ahhh.. kamal.. apekah penawar nya....... apakan daya... aku bukan semut merah tapi seekor anak tikus......


Ini lah gambar aku @ Sylvester.. hensem tak

pandangan aku mulai kabur.... aku terpaksa keluar dari tempat persembunyian... utk mencari cahaya..... ahhh... adakah aku akan menjadi buta.. tidak... tidak... aku baru berusia 4 minggu... aku tak kawin lagi... Jenniffer jgn pergi sayang.... abg masih kuat.... (baru 4 minggu dah ada girlfren... tak sedar diri punye tikus).... seluruh badan aku semakin sakit.. aku mengalami kesukaran berjalan..... apa yg aku boleh buat hanya berlindung di tong sampah... dpn Lab G20........ Aku rasa semakin haus..... inikah rasa kematian.... haus yg bukan kepalang.... kalau minum selongkang pun belum tentu dpt hilangkan dahaga..... inilah balasan tuhan..... (dulu tikus ni kuat minum ethanol & acetone.. mabuk2 le katakan..)


Aku ketika nazak.. masa ni kaki aku dah lumpuh... hanya kematian yg dpt aku pikirkan......


apa kan daya.... racun itu dah meresam hingga ke hujung kapilari.... tak dpt aku melawan bisanya... sakitnya bukan kepalang....... ibu aku dtg.. temani aku ibu.... anak mu datang temankan ibu..... ini rasanya kematian.... kusangka aku akan mati akibat ketagihan acetone rupa rupanya... akibat racun pest control kamal&kamal.... rupenya...... sial kau kamal.... ahh.. nafas ku semakin pendek.. ibarat ada batu besar yg menghimpap...... cahaya semakin suram.. badan semakin kejang..... terbaring kaku aku di corridor depan bilik XRD..... Inilah nasib keluarga aku...... Seian dari SYLVESTER.

4 comments:

Anonymous said...

Power siul citer ko... sian tikus tu, besau2 tikus UPM..kat rumah aku Aston tikus dia badan kecik jer..tapi korek kuat... semlam mati gak sekor.. now aku sedang memburu tikus2 durjana. Habis beras aku dimakannnya. AKu tau la dia x penah jumpa beras. Hari2 makn roti jer. Bila nampak bersa terus lahap

Anonymous said...

sedih pun ade, lawak pun ade...cuma aku ingin mengucapkan syabas kepada kamal & kamal sbb dapat membuat keja yg bagus di situ.

kalau ayah aku dulu...dia letak kat padang golf jerk. as long as bkn di rumah ok sajaaa...

Anonymous said...

aku pun ader rasa nak letak kat j.w. marriot .. sana makan lagi best.... tapi ape kan daya.. dah makan racun kamal & kamal....

zafi said...

1st...
U look really different!

2nd...
An interesting narrative!
what a talent?

:P